Pääsivu Lisää kilpailua myös junaliikenteeseen Kilpailun vapauttaminen lisäisi junamatkustamista Karjaa-Lohja-Hyvinkää jälleen henkilöliikenteen rautatieksi Junapalvelujen säilyttämiseksi on keinoja Radat pitäisi mitoittaa halutun liikenteen mukaan Omaa voimaa uikuttaa, virkamiestarmoa kyykyttää Sinisten vaunujen romutus ja rautatiekilpailu Mietteitä Haapajärven lättähattureissulta Ministeri Vehviläisen voima vaikuttaa ja tahto toteuttaa? Tilastotkin todistavat junien myöhästelyn Rautateiden ongelma ydin on VR:n monopoliasema Kaukojunia voisi käyttää lähiliikenteen tarpeisiin Vr-yhtymän yksinoikeus harkintaan Olisiko henkilöliikenne sittenkin mahdollista? Sinisten vaunujen romutus arveluttavaa Junalla Helsinkiin - yöjunalla olisi tarve On jo aika vapautua VR:n kahleista Taitaa olla yöjunakapinan aika Sisämaan yöjunayhteydet ja liikenneministeriön uskottavuus Sisämaan yöjunayhteydet palautettava Ministeri Vehviläinen valitsi puolensa Junapysäkkien lakkauttaminen järjettömästi perusteltu Uudenkaupungin junakeskustelu ajautunut sivuraiteelle VR:n liikennemonopoli harkintaan Kritiikkiä faktapohjalta. kiitos! Taavetin juna-aktivistit Kemijärven tiellä Miksi juna ei kulje Pieksämäelle? |
AJATUKSIAMME RAIDELIIKENTEESTÄ
Diktaattorin valtakunnalliset ja alueelliset junaliikenneukaasit Kerava-Nikkilä -henkilöjunayhteydestä Sivurata plus kaksi: Haapamäen kolmiosta Saarijärvelle Sivurata plus: Haapamäen kolmiosta kumpuavaa aikataulu- ym. harjoitusta Junalla Pietarista Vuonislahteen Imatran kautta Lisämietteitä Oulu - Joensuu -henkilöjunayhteydestä 24.11.2016 - Katse kohti Haaparantaa Mietteitä Oulu - Joensuu -henkilöjunayhteydestä 19.7.2016 Joensuu - Kuopio -henkilöjunan aikatauluesitys 20.1. / 24.1.2016 Oulu - Joensuu -henkilöjunan aikatauluesitys 13.11. / 10.12.2015 / 31.1.2016 *************** VR:n TALO KAIPAA ISÄNTÄÄ
Paavo Ikonen
(Karjalainen, 3.10.)
kantoi huolta Itä-Suomen kehnoista junavuoroista ja erityisesti
puuttuvasta yhteydestä Joensuun ja Oulun välillä. Mielekäs
henkilöliikenne mahdollistui, kun väli Porokylä – Vuokatti äskettäin
saatiin peruskorjattua. Alkuvuodesta kuitenkin kerrottiin valtion
virkakoneiston aikeista alentaa radan nopeus likimain peruskorjausta
edeltävään 50:een kilometriin tunnissa puuttuvan kulunvalvonnan
takia (Karjalainen, 4.1. Kilpailukyky katkolla). Karjalainen 6.10.2012 |
|||