Pääsivu Karjaa-Lohja-Hyvinkää jälleen henkilöliikenteen rautatieksi Junapalvelujen säilyttämiseksi on keinoja Radat pitäisi mitoittaa halutun liikenteen mukaan Omaa voimaa uikuttaa, virkamiestarmoa kyykyttää Sinisten vaunujen romutus ja rautatiekilpailu Mietteitä Haapajärven lättähattureissulta Ministeri Vehviläisen voima vaikuttaa ja tahto toteuttaa? Tilastotkin todistavat junien myöhästelyn Rautateiden ongelma ydin on VR:n monopoliasema Kaukojunia voisi käyttää lähiliikenteen tarpeisiin Vr-yhtymän yksinoikeus harkintaan Olisiko henkilöliikenne sittenkin mahdollista? Sinisten vaunujen romutus arveluttavaa Junalla Helsinkiin - yöjunalla olisi tarve On jo aika vapautua VR:n kahleista Taitaa olla yöjunakapinan aika Sisämaan yöjunayhteydet ja liikenneministeriön uskottavuus Sisämaan yöjunayhteydet palautettava Ministeri Vehviläinen valitsi puolensa Junapysäkkien lakkauttaminen järjettömästi perusteltu Uudenkaupungin junakeskustelu ajautunut sivuraiteelle VR:n liikennemonopoli harkintaan Kritiikkiä faktapohjalta. kiitos! Taavetin juna-aktivistit Kemijärven tiellä Miksi juna ei kulje Pieksämäelle? |
AJATUKSIAMME RAIDELIIKENTEESTÄ KILPAILUN VAPAUTTAMINEN LISÄISI JUNAMATKUSTAMISTA
Kansanedustaja Mika Niikko (ps) kirjoittaa (HS Mielipide 31.8.),
ettei yksityistäminen poista raideongelmia. Tähän on todettava,
ettei mikään varteen otettava taho ole meillä esittänyt VR:n
yksityistämistä vaan useamman operaattorin sallimista rataverkolla.
Asiaa on meillä perinpohjaisesti selvitelty, eikä liikenne- ja
viestintäministeriön viime vuonna julkaistun mietinnön
johtopäätöksiä vastustanut VR:ää lukuun ottamatta kukaan muu
(lausunnonantajia oli yli 40). Helsingin Sanomat 1.9.2011, lähetetty otsikolla "Raideongelmien syynä monopoli ja rahoitusvaje" |
|||